تاریخچه شرکت جهاد نصر

        بدنبال ایجاد تغییرات در نظام اداری کشور و اجرای سیاستهای دولت جمهوری اسلامی ایران و در راستای بهینه سازی امکانات و نیروی انسانی ، این شرکت در سال 1371 با شماره ثبت 2335 و با ماهیت سهامی خاص تاسیس گردیده و اولین کار اجرائی خود را از تاریخ 1374/10/01 آغاز کرد


   آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت در حال حاضر، طبق اساسنامه :
الف - انجام کلیه فعالیتهای مطالعاتی، خدمات فنی و مهندسی مشاوره ای، طراحی، اجرایی، طرح و ساخت، مدیریت پیمان، نظارت بر طرحهای عمرانی و مشارکت و سرمایه گذاری در ساخت و تجهیز واگذاری و فروش واحدهای تجاری ، مسکونی و زاراعی ، کشاورزی ، آتشباری و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی در داخل و خارج از کشور مشتمل بر :

-
رشته آب ( در برگیرنده امور مربوط به بندها، سدها، ساختمان نیروگاه آبی، سازه های هیدرولیکی و تونلهای آب، مخازن و شبکه های توزیع آب، شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب، کانالهای انتقال آب و شبکه های آبیاری و زهکشی، سازه های دریایی و ساحلی، احداث حوضچه ها و استخرهای پرورش و تکثیر آبزیان و عملیات ساختمانی (سیویل) تصفیه خانه های آب و فاضلاب و نظایر آن(.

-
رشته حمل و نقل ( در برگیرنده امور مربوط به ساخت راهها، نظیر جاده های اصلی و فرعی، بزرگراهها، راههای ریلی، باند فرودگاه، تونلها، پلها، راههای زیرزمینی و سیستم های حمل و نقل، عملیات آسفالتی و نظایر آن(.

-
رشته تاسیسات و تجهیزات (در برگیرنده امور مربوط به خطوط انتقال « آب، نفت و گاز» شبکه گاز رسانی، تاسیسات مکانیکی و هیدرومکانیکی، سیستم های سرد کننده ساختمان و تجهیزات ساختمان ( آب، گاز، برق و فاضلاب) و انتقال زباله و تاسیسات و تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب، وسایل انتقال (آسانسور، پله برقی و ... ) سیستمهای خبر و هشدار دهنده و نظایر آن

- رشته کشاورزی (در برگیرنده امور مربوط در زمینه آبیاری، بهسازی و اصلاح اراضی، احداث حوضچه ها و استخرهای پرورش و تکثیر ماهی، عملیات مربوط در امور دامپروری، شیلات و آبزیان و نظایر آن(

-
رشته ساختمان (در بر گیرنده امور مربوط به سرمایه گذاری، مشارکت در طراحی ، ساخت ، راه اندازی ، فروش، بهره برداری، تجهیز ، آماده سازی و واگذاری واحدهای اداری، تجاری، مسکونی ، صنعتی و اماکن ورزشی(.

-
رشته صنعت و معدن ( در برگیرنده امور مربوط به پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات صنایع، استخراج، فرآوری، ذخیره، تبدیل مواد خام معدنی(.

ب- اجاره و استیجاره ماشین آلات و تحصیل و ارائه نمایندگیهای مختلف داخلی و خارجی جهت تهیه ، تامین و صدور انواع تجهیزات و ماشین آلات و قطعات یدکی و ملزومات مورد نیاز آنها در ارتباط با موضوع شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوطه.

ج - مبادرت به کلیه معاملات و فعالیتهای بازرگانی و کلیه معاملات و عملیاتی که مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به تمام یا هر یک از موضوعات مذکور باشد در داخل یا خارج از کشور از قبیل اجاره و خرید و فروش مصالح.

د - استفاده از مواد ناریه و انجام عملیات آتشباری در طرح های عمرانی.

ه - ایجاد تعمیرگاههای تخصصی ماشین آلات و ارئه خدمات تعمیرگاهی.

و - شرکت در مزایده ها و مناقصات دولتی و خصوصی در داخل یا خارج از کشور ، شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی ، اخذ تسهیلات بانکی از کلیه بانکها و موسسات مالی و اعتباری سراسر کشور ، مشارکت و سرمایه گذاری با اشخاص حقیقی و حقوقی در موضوع فعالیت شرکت ، صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز و مرتبط با فعالیت شرکت.


سرمایه ثبت شده شرکت به میزان 40 میلیارد ریال می باشد